Ruby este un limbaj:

dinamic
 
static
 

2

Gramatica limbajului Ruby este:

expresivă
 
criptică
 

1

Biblioteca claselor din nucleul Ruby:

este cât de mică se poate
 
are o interfață API foarte bogată
 

2

Limbajul Ruby:

poate fi folosit pentru a crea limbaje specifice de domeniu (DSL)

nu poate fi folosit pentru programare procedurală și funcțională

este inspirat din Perl, Smalltalk și Lisp

este un limbaj aproape pur orientat obiect

are capacități de metaprogramare

are gramatica foarte diferită de C și Java

156

În Ruby, sunt obiecte:

nil

true și false

literalii numere

literalii string

1234

În Ruby, true este:

instanța singleton a clasei TrueClass

o instanță a clasei Boolean

1

În Ruby, parantezele sunt:

strict necesare

de obicei opționale

1

În Ruby, codul dintre { și } se numește:

lambda
 
bloc
 
metodă
 
procedură
 

1

Pentru repetare, în Ruby se poate folosi:

while .. end


1.upto(9) do


repeat .. until


3.times


[1, 2].each do


1234

Obiectele tip Hash pot avea ca și cheie:

doar obiecte tip Symbol
 
orice obiect
 

1

Obiectele tip Symbol se compară:

prin identitate
 
prin valoare
 

2

Înlocuirea unei expresii în cadrul unui string se numește:

extrapolare
 
interpolare
 
substituire
 

1

În Ruby, întorc valoare:

expresiile matematice

iterațiile Array.each

expresiile de control (if, while etc)

orice expresie după ce este evaluată

1234

Metodele se definesc prin cuvântul cheie:

function
 
def
 
procedure
 

2

O metodă definită în afara oricărei clase devine:

o metodă a nucleului Ruby

o metodă apelabilă de orice obiect

o metodă privată a clasei Object

1

Clasele și modulele sunt:

închise
 
deschise
 

2

În Ruby, operatorul = poate fi suprascris?

DA
 
NU
 

2

Alegeți operatorii matematici existenți în Ruby:

-=
 
--
 
++
 
+=
 

34

Este valid următorul cod?

a, b = 3, 5

DA
 
NU
 

1

Este valid următorul cod?

a, b, c = [3, 5, 7]

DA
 
NU
 

1

Pentru ca o metodă să întoarcă mai multe rezultate, codul de mai jos este corect?

def inversare(a, b)

  [b, a]

end

x, y = inversare(a, b)

DA
 
NU
 

1

Ultimul caracter al unei metode poate fi:

*
 
!
 
~
 
?
 
=
 

123

Alege varianta corectă:

variabilele globale încep cu &, cele de instanță cu $, cele de clasă cu @

variabilele globale încep cu @@, cele de instanță cu @, cele de clasă cu $

variabilele globale încep cu $, cele de instanță cu @, cele de clasă cu @@

1

'a'..'x' este un Range corect?

DA
 
NU
 

1

1...4

este echivalent cu 1..3
 
este echivalent cu 2..3
 
este invalid
 

1

Propoziția case folosește operatorul:

=
 
==
 
===
 

3

O metodă singleton este o metodă ce aparține direct unui obiect (de obicei modul).

adevărat
 
fals
 

1

Obiectele tip String sunt mutabile?

DA
 
NU
 

1

În expresiile condiționale (precum if și while), care din expresiile de mai jos evaluează ca „true”?

nil

orice altă valoare în afară de „false” și „nil”

false

0

""

125

Un scurt program Ruby poate fi lansat cu o comandă de tipul: ruby ‑e "puts 3+4" ?

DA
 
NU
 

1

Alegeți diferențele între „p” și „puts”:

puts trece la final pe un nou rând

puts convertește obiectul cu inspect, iar p convertește cu to_s

puts convertește obiectul cu to_s, iar p convertește cu inspect

p trece la final pe un nou rând

13

Din interpretorul irb se poate lansa un alt interpretor irb?

DA
 
NU
 

1

Cu unealta „ri” se poate căuta documentație despre:

metode
 
module
 
clase
 

123

Credem în educația gratuită și în dreptul la educație. Contact: [email protected]
2007-2025 invatasingur.ro