Ruby este un limbaj:

dinamic
 
static
 

2

Gramatica limbajului Ruby este:

expresivă
 
criptică
 

1

Biblioteca claselor din nucleul Ruby:

are o interfață API foarte bogată
 
este cât de mică se poate
 

2

Limbajul Ruby:

nu poate fi folosit pentru programare procedurală și funcțională

are capacități de metaprogramare

este inspirat din Perl, Smalltalk și Lisp

are gramatica foarte diferită de C și Java

poate fi folosit pentru a crea limbaje specifice de domeniu (DSL)

este un limbaj aproape pur orientat obiect

156

În Ruby, sunt obiecte:

literalii string

literalii numere

true și false

nil

1234

În Ruby, true este:

o instanță a clasei Boolean

instanța singleton a clasei TrueClass

1

În Ruby, parantezele sunt:

strict necesare

de obicei opționale

1

În Ruby, codul dintre { și } se numește:

bloc
 
lambda
 
procedură
 
metodă
 

1

Pentru repetare, în Ruby se poate folosi:

[1, 2].each do


repeat .. until


1.upto(9) do


while .. end


3.times


1234

Obiectele tip Hash pot avea ca și cheie:

doar obiecte tip Symbol
 
orice obiect
 

1

Obiectele tip Symbol se compară:

prin identitate
 
prin valoare
 

2

Înlocuirea unei expresii în cadrul unui string se numește:

substituire
 
extrapolare
 
interpolare
 

1

În Ruby, întorc valoare:

iterațiile Array.each

expresiile matematice

expresiile de control (if, while etc)

orice expresie după ce este evaluată

1234

Metodele se definesc prin cuvântul cheie:

procedure
 
function
 
def
 

2

O metodă definită în afara oricărei clase devine:

o metodă a nucleului Ruby

o metodă privată a clasei Object

o metodă apelabilă de orice obiect

1

Clasele și modulele sunt:

închise
 
deschise
 

2

În Ruby, operatorul = poate fi suprascris?

DA
 
NU
 

2

Alegeți operatorii matematici existenți în Ruby:

-=
 
--
 
++
 
+=
 

34

Este valid următorul cod?

a, b = 3, 5

DA
 
NU
 

1

Este valid următorul cod?

a, b, c = [3, 5, 7]

DA
 
NU
 

1

Pentru ca o metodă să întoarcă mai multe rezultate, codul de mai jos este corect?

def inversare(a, b)

  [b, a]

end

x, y = inversare(a, b)

DA
 
NU
 

1

Ultimul caracter al unei metode poate fi:

?
 
!
 
=
 
~
 
*
 

123

Alege varianta corectă:

variabilele globale încep cu &, cele de instanță cu $, cele de clasă cu @

variabilele globale încep cu $, cele de instanță cu @, cele de clasă cu @@

variabilele globale încep cu @@, cele de instanță cu @, cele de clasă cu $

1

'a'..'x' este un Range corect?

DA
 
NU
 

1

1...4

este echivalent cu 2..3
 
este echivalent cu 1..3
 
este invalid
 

1

Propoziția case folosește operatorul:

=
 
==
 
===
 

3

O metodă singleton este o metodă ce aparține direct unui obiect (de obicei modul).

adevărat
 
fals
 

1

Obiectele tip String sunt mutabile?

DA
 
NU
 

1

În expresiile condiționale (precum if și while), care din expresiile de mai jos evaluează ca „true”?

nil

orice altă valoare în afară de „false” și „nil”

""

false

0

125

Un scurt program Ruby poate fi lansat cu o comandă de tipul: ruby ‑e "puts 3+4" ?

DA
 
NU
 

1

Alegeți diferențele între „p” și „puts”:

puts convertește obiectul cu to_s, iar p convertește cu inspect

p trece la final pe un nou rând

puts trece la final pe un nou rând

puts convertește obiectul cu inspect, iar p convertește cu to_s

13

Din interpretorul irb se poate lansa un alt interpretor irb?

DA
 
NU
 

1

Cu unealta „ri” se poate căuta documentație despre:

clase
 
module
 
metode
 

123

Credem în educația gratuită și în dreptul la educație. Contact: [email protected]
2007-2024 invatasingur.ro