Ruby este un limbaj:

static
 
dinamic
 

2

Gramatica limbajului Ruby este:

criptică
 
expresivă
 

1

Biblioteca claselor din nucleul Ruby:

are o interfață API foarte bogată
 
este cât de mică se poate
 

2

Limbajul Ruby:

poate fi folosit pentru a crea limbaje specifice de domeniu (DSL)

este un limbaj aproape pur orientat obiect

nu poate fi folosit pentru programare procedurală și funcțională

are capacități de metaprogramare

are gramatica foarte diferită de C și Java

este inspirat din Perl, Smalltalk și Lisp

156

În Ruby, sunt obiecte:

literalii string

nil

literalii numere

true și false

1234

În Ruby, true este:

instanța singleton a clasei TrueClass

o instanță a clasei Boolean

1

În Ruby, parantezele sunt:

de obicei opționale

strict necesare

1

În Ruby, codul dintre { și } se numește:

metodă
 
bloc
 
procedură
 
lambda
 

1

Pentru repetare, în Ruby se poate folosi:

1.upto(9) do


repeat .. until


3.times


while .. end


[1, 2].each do


1234

Obiectele tip Hash pot avea ca și cheie:

doar obiecte tip Symbol
 
orice obiect
 

1

Obiectele tip Symbol se compară:

prin valoare
 
prin identitate
 

2

Înlocuirea unei expresii în cadrul unui string se numește:

extrapolare
 
substituire
 
interpolare
 

1

În Ruby, întorc valoare:

iterațiile Array.each

orice expresie după ce este evaluată

expresiile matematice

expresiile de control (if, while etc)

1234

Metodele se definesc prin cuvântul cheie:

def
 
function
 
procedure
 

2

O metodă definită în afara oricărei clase devine:

o metodă apelabilă de orice obiect

o metodă privată a clasei Object

o metodă a nucleului Ruby

1

Clasele și modulele sunt:

deschise
 
închise
 

2

În Ruby, operatorul = poate fi suprascris?

DA
 
NU
 

2

Alegeți operatorii matematici existenți în Ruby:

-=
 
++
 
+=
 
--
 

34

Este valid următorul cod?

a, b = 3, 5

DA
 
NU
 

1

Este valid următorul cod?

a, b, c = [3, 5, 7]

DA
 
NU
 

1

Pentru ca o metodă să întoarcă mai multe rezultate, codul de mai jos este corect?

def inversare(a, b)

  [b, a]

end

x, y = inversare(a, b)

DA
 
NU
 

1

Ultimul caracter al unei metode poate fi:

*
 
=
 
~
 
?
 
!
 

123

Alege varianta corectă:

variabilele globale încep cu $, cele de instanță cu @, cele de clasă cu @@

variabilele globale încep cu @@, cele de instanță cu @, cele de clasă cu $

variabilele globale încep cu &, cele de instanță cu $, cele de clasă cu @

1

'a'..'x' este un Range corect?

DA
 
NU
 

1

1...4

este echivalent cu 2..3
 
este invalid
 
este echivalent cu 1..3
 

1

Propoziția case folosește operatorul:

=
 
==
 
===
 

3

O metodă singleton este o metodă ce aparține direct unui obiect (de obicei modul).

adevărat
 
fals
 

1

Obiectele tip String sunt mutabile?

DA
 
NU
 

1

În expresiile condiționale (precum if și while), care din expresiile de mai jos evaluează ca „true”?

orice altă valoare în afară de „false” și „nil”

0

nil

false

""

125

Un scurt program Ruby poate fi lansat cu o comandă de tipul: ruby ‑e "puts 3+4" ?

DA
 
NU
 

1

Alegeți diferențele între „p” și „puts”:

puts convertește obiectul cu inspect, iar p convertește cu to_s

p trece la final pe un nou rând

puts convertește obiectul cu to_s, iar p convertește cu inspect

puts trece la final pe un nou rând

13

Din interpretorul irb se poate lansa un alt interpretor irb?

DA
 
NU
 

1

Cu unealta „ri” se poate căuta documentație despre:

metode
 
module
 
clase
 

123

Credem în educația gratuită și în dreptul la educație. Contact: [email protected]
2007-2024 invatasingur.ro