Ruby este un limbaj:

static
 
dinamic
 

2

Gramatica limbajului Ruby este:

expresivă
 
criptică
 

1

Biblioteca claselor din nucleul Ruby:

este cât de mică se poate
 
are o interfață API foarte bogată
 

2

Limbajul Ruby:

are capacități de metaprogramare

nu poate fi folosit pentru programare procedurală și funcțională

poate fi folosit pentru a crea limbaje specifice de domeniu (DSL)

are gramatica foarte diferită de C și Java

este inspirat din Perl, Smalltalk și Lisp

este un limbaj aproape pur orientat obiect

156

În Ruby, sunt obiecte:

nil

literalii numere

literalii string

true și false

1234

În Ruby, true este:

o instanță a clasei Boolean

instanța singleton a clasei TrueClass

1

În Ruby, parantezele sunt:

strict necesare

de obicei opționale

1

În Ruby, codul dintre { și } se numește:

bloc
 
procedură
 
lambda
 
metodă
 

1

Pentru repetare, în Ruby se poate folosi:

[1, 2].each do


3.times


repeat .. until


1.upto(9) do


while .. end


1234

Obiectele tip Hash pot avea ca și cheie:

orice obiect
 
doar obiecte tip Symbol
 

1

Obiectele tip Symbol se compară:

prin identitate
 
prin valoare
 

2

Înlocuirea unei expresii în cadrul unui string se numește:

interpolare
 
extrapolare
 
substituire
 

1

În Ruby, întorc valoare:

expresiile matematice

orice expresie după ce este evaluată

expresiile de control (if, while etc)

iterațiile Array.each

1234

Metodele se definesc prin cuvântul cheie:

procedure
 
function
 
def
 

2

O metodă definită în afara oricărei clase devine:

o metodă privată a clasei Object

o metodă apelabilă de orice obiect

o metodă a nucleului Ruby

1

Clasele și modulele sunt:

deschise
 
închise
 

2

În Ruby, operatorul = poate fi suprascris?

DA
 
NU
 

2

Alegeți operatorii matematici existenți în Ruby:

-=
 
++
 
--
 
+=
 

34

Este valid următorul cod?

a, b = 3, 5

DA
 
NU
 

1

Este valid următorul cod?

a, b, c = [3, 5, 7]

DA
 
NU
 

1

Pentru ca o metodă să întoarcă mai multe rezultate, codul de mai jos este corect?

def inversare(a, b)

  [b, a]

end

x, y = inversare(a, b)

DA
 
NU
 

1

Ultimul caracter al unei metode poate fi:

?
 
=
 
~
 
*
 
!
 

123

Alege varianta corectă:

variabilele globale încep cu @@, cele de instanță cu @, cele de clasă cu $

variabilele globale încep cu &, cele de instanță cu $, cele de clasă cu @

variabilele globale încep cu $, cele de instanță cu @, cele de clasă cu @@

1

'a'..'x' este un Range corect?

DA
 
NU
 

1

1...4

este invalid
 
este echivalent cu 1..3
 
este echivalent cu 2..3
 

1

Propoziția case folosește operatorul:

===
 
==
 
=
 

3

O metodă singleton este o metodă ce aparține direct unui obiect (de obicei modul).

adevărat
 
fals
 

1

Obiectele tip String sunt mutabile?

DA
 
NU
 

1

În expresiile condiționale (precum if și while), care din expresiile de mai jos evaluează ca „true”?

false

orice altă valoare în afară de „false” și „nil”

nil

""

0

125

Un scurt program Ruby poate fi lansat cu o comandă de tipul: ruby ‑e "puts 3+4" ?

DA
 
NU
 

1

Alegeți diferențele între „p” și „puts”:

p trece la final pe un nou rând

puts convertește obiectul cu to_s, iar p convertește cu inspect

puts trece la final pe un nou rând

puts convertește obiectul cu inspect, iar p convertește cu to_s

13

Din interpretorul irb se poate lansa un alt interpretor irb?

DA
 
NU
 

1

Cu unealta „ri” se poate căuta documentație despre:

module
 
clase
 
metode
 

123

Credem în educația gratuită și în dreptul la educație. Contact: [email protected]
2007-2025 invatasingur.ro